Stylist linjen




Kid Cudi - Erase me




Okej så stylist utbildningen, som jag tror många av er är intresserade av haha.
Vi arbetar somsagt med att styla hår, kläder och sminkar.
Vi klipper inte och färgar inte som en frisör, vi lär oss hur man kan styla snygga frisyrer. När vi stylar kläder handlar det om att ändra en gammal klänning från 70-talet till nutidens fashion med exempel nitar och uppdragingar i tyget. Och sen har vi smink, vi lär oss simpla stepp i nagelmanikyr, ögonbryns manikyr och sminka snygga sminkningar som bröllops sminkning, Catwalk, daglig till exempel Tv och kanske en Bal.

Mesta dels av mina dagar i G2 (gustavsbergs gymnasium) handlar om styling.
Vi har Måndag och fredag med 3h styling. Tisdag och torsdag är kärnämnen och mina extra lektioner jag lagt till, Handel och försäljning (eget företag, privat person) Men även i kärnämnen och försäljningen har vi styling som ämnet ibland. Exempel på Engelskan snackar vi på engelska (Dahh) och skriver en fashion blogg varje eng lektion i 3 veckor.

Efter denna utbilding har vi stor chans till högskola och jobb, efter alla år blir det nog inget problem efter hur många kontakter vi kommer ha efter dessa 3 år i G2, hah nu kör vi!
Kisses bithes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0